"Edis gaf me het zelfvertrouwen om ervoor te gaan."
Oktober is een super maand voor mij! Op 3 oktober 2022 ben ik namelijk begonnen als Service Administrator bij Krohne Solutions in Breda. Ik zat vastgeroest in mijn oude functie als verkoopmedewerker. Het werd echt de hoogste tijd om aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Ik was al lekker druk met solliciteren toen ik door Stefan van Edis werd benaderd voor de functie als Service Administrator. Vanaf dat moment ging het allemaal heel snel!
Ervaring
Voor ik bij Krohne Solutions aan de slag ging heb ik elf jaar lang als verkoopmedewerker bij de Etos gewerkt. Het leuke aan mijn baan als verkoopmedewerker vond ik het sociale contact met de klant. Dit kwam veel voor in mijn vorige functie en dit zorgde er ook voor dat het werk leuk en afwisselend was. Ik wist daarom ook zeker dat ik dat aspect terug wilde zien in een nieuwe uitdaging. Daarnaast hield ik me ook bezig met een opleiding als receptioniste om me verder te ontwikkelen.
Vertrouwen
Voor ik er erg in had, werkte ik elf jaar als verkoopmedewerker. Ik zat vastgeroest in mijn baan en het was meer dan tijd voor een nieuwe uitdaging. Wat zocht ik in een nieuwe baan? Diversiteit, genoeg afwisseling in het werk en uitdaging.
Via de Nationale Vacaturebank werd ik plotseling door Stefan van Edis benaderd voor de functie: Service Administrator bij Krohne Solutions. Op dat moment had ik al wat sollicitaties lopen. Ik twijfelde erg of de functie wel wat voor mij zou zijn, aangezien ik helemaal geen passende opleiding voor deze functie had gevolgd. Ook stond er in de vacature dat het belangrijk was om de Engelse taal te beheersen. Ik kan wel Engels maar in deze sector zou het voor mij nog wel eens lastig kunnen worden.
In de diverse gesprekken met Stefan gaf hij me veel vertrouwen. Hij was ervan overtuigd dat ik uitstekend invulling zou kunnen geven aan de functie. Deze gesprekken hebben mij een ernorme boost in mijn zelfvertrouwen gegeven. Uiteindelijk heeft Stefan mijn gegevens bij Krohne Solutions neergelegd en mocht ik op gesprek komen. Na het eerste gesprek met HR, mocht ik in gesprek met een paar medewerkers van Krohne Solutions, wat heel erg prettig was. De volgende dag werd ik al gebeld dat ik was aangenomen. En als kers op de taart wilde Edis samen met Krohne Solutions ook nog mijn vervolgopleiding regelen. Dit had ik totaal niet zien aankomen, maar wat fijn! Ik ben zo blij dat Stefan me hierbij ondersteunde en me het vertrouwen gaf om ervoor te gaan.
Had ik dit maar veel eerder gedaan
De eerste weken bij Krohne Solutions gingen ontzettend goed. Ik heb zulke fijne collega’s die me helpen, niemand die zeurt, ze zijn allemaal heel begripvol en daarnaast is het ook nog gezellig op de werkvloer. Er worden genoeg leuke grappen tussen het werk door gemaakt, ik ben echt in een warm bad terecht gekomen.
Wel is het even wennen om werk en school te combineren, dat is best veel. Ondanks dat ga ik elke dag met een goed gevoel naar mijn werk, vind ik het werk leuk en ga ik met een voldaan gevoel aan het eind van de dag weer naar huis. Had ik dit meer veel eerder gedaan, ik heb nu veel meer afwisseling in mijn werk!
Learning on the job
De mentaliteit binnen Krohne Solutions is heel fijn. Ze geloven in je en ze kijken hier veel meer naar de persoon die jij bent en je kwaliteiten. Dit in plaats van te kijken naar je opleiding of papieren. Ze noemen dat hier ook wel “learning on the job”.
Ik ben ontzettend blij dat ik deze kans heb gekregen. Mijn kwaliteiten zijn dan ook: structuur aanbrengen, opruimen, secuur werken en daarnaast ben ik een echte speurneus. Deze eigenschappen komen super goed van pas binnen mijn functie, daarvoor heb je geen diploma nodig. Ook ben ik een echte sociale bij, wat hier weer goed van pas komt met het vele klantcontant dat ik heb. Ik heb echt het idee dat ik hier veel meer mezelf kan zijn.
Variatie
Mijn werkzaamheden zijn erg gevarieerd. Denk hierbij aan de telefoon aannemen, mailtjes oppakken en serviceorders aanmaken in het systeem. Maar dat is nog niet alles.
Ik zorg dat pakketten goed worden verstuurd naar het buitenland met de juiste documenten. Daarnaast is het ook mijn verantwoordelijkheid dat de meetapparaten op tijd worden gekalibreerd en verstuurd. Kalibreren is het vergelijken van de gemeten waarde van een meetmiddel met de werkelijke waarde. Het is belangrijk dat ze hun certificaat behouden.
Ook ben ik momenteel bezig met een nieuw logo op onze werkkleding. Het is belangrijk dat ik alle afspraken van de manager in goede banen leid. Contact leggen buiten het bedrijf vind ik het allerleukste binnen mijn functie. Het evalueren van wat beter kan en kijken hoe problemen opgelost kunnen worden.
Wil jij ook net als Marjolein een leuke opdracht met veel afwisseling? Zowel als zzp-er als in loondienst kan je terecht bij Edis BV. Wij regelen… de beste match!
Edis regelt...
de beste match
Edis staat voor ontwikkeling en vooruitgang. Voor ambitieuze carrièremakers die openstaan voor een volgende stap.
Zien we de energie en potentie waar we van houden, maar vinden we niet direct een goede match, ook dan laten we niet los. We gaan actief op zoek tot je helemaal op je plek bent!